Wednesday 12 December 2012

For a better future?

Bismillahirrahmanirrahim.

Entah kenapa sometimes Helang rasa sangat gusar bila memikirkan tentang perpindahan Helang. Be it to new house or new work place. Dalam hati rasa tak tenteram, feels like uncertain about the new life I am going to face from next year onwards. But I can't complain because this is the path that I have chosen.

Maybe I feel this way sebab banyak lagi barang yang tak 'pack' and we have only few more days before 'the day' we moved our things to new home. Maybe jugak because this 'moving' thingy is quite a big scale compared to masa Helang pindah dari KL ke Melaka ni. Masa  Helang pindah Melaka, baru tiga bulan kahwin, bawa baju je sebab rumah sekarang ni both hubby and I started from scratch - dari rumah kosong ( rumah baru masa tu) then tambah barang-barang sikit-sikit from time to time. But this time, weols akan bawa most of our things kat rumah Melaka ni ke rumah Shah Alam. Jadi agak tensi juga nak 'packing'.

About new work place - bukan nak pindah company baru pun. Same group of companies but different location. Masih  mengadap orang-orang yang sama. But I don't know why I still feel that anxiety inside of me. Perhaps it's the age factor - yalah dulu being young and enthusiastic - love the challenges due to uncertainty. But now, dah lama duduk dalam 'comfort zone', so I'm kinda afraid of what is ahead of me. Tambah lagi moving from a small town to the big city - life might become more hectic that I'm afraid I might be losing the peaceful life I have now.

Ya, Allah. Please help me. Please make me calm and in peace.

5 comments:

Anonymous said...

Bertawakal lah kepada Allah dan berserahlah selepas membuat keputusan..semoga dipermudahkan segala urusan..dan sebagai superwoman a.k.a. ibu yang gagah & tabah, i think, should be no problem for you. Chaiyok kak Munirah! - Helmi

nadia farahida said...

salam kak munirah! :)
thank you sudi singgah blog nadia. alang2, nadia terus follow akak ye.
kak, be strongg. akak mestiii boleh. nanti bila dah settle semua mesti akak rasa wahhhh nikmatttnyaaa. hihi

Helangmerah said...

Hi nadia..
salam perkenalan... masa tgk gmbr ur kitchen cabinet kat forum posted by jeff from artak kitchen tu, akak mmg ada save the pics utk buat reference jugak. Tu yg bila nampak kat your blog terus teringat. How small dunia cyber ni kan??

nadia farahida said...

haah, kan kak. last2 jumpa dekat blog. hihi. cantikkk sanagttt rumah akak. :) so semua kabinet akak amek dengan jeff ke? ke dengan orang lain?

Helangmerah said...

Nadia, rumah akak biasa-biasa je.. ni baru nak masukkan apa2 yang patut dan rasanya akan take some times untuk fully complete ( read : ongkos tak cukup .. hohohoho).
Akak ska actually tgk hasil kerja Jeff ( Artak Kitchen), Steve dan Ivan ( tak ingat nama company theyols). Tapi hubby decide to take kitchen cabinet provider yang sama partner dgn our contractor coz senang nak buat apa2 changes, etc